Originál vs. fake

Už po prečítaní nadpisu vás určite napadlo aspoň jedno miesto kde sa dá zohnať nejaký ten ,,fejkový,, tovar. Minimálne bratislavčania tak  poznajú značky ako Hugo Miletič či Dolce Dogabaná. Pre nás ostatných sú to poväčšinou tržnice, prípadne nejaký ten čínsky predajca.

LVPodľa svetovej colnej organizácie tvoria zisky z predaja falzifikátov  až 7 % z celosvetového obchodu s tovarom. Za týmto číslom sa však neskrývajú iba kabelky, hodinky či pirátske kópie filmov, ale aj rôzne farmaceutické falzifikáty, porušovanie duševných práv alebo copyright. Súdne procesy v týchto prípadoch bývaju zdĺhavé, ale občas sa značka, módny dom dočká. To je prípad aj módneho domu Louis Vuitton (mimochodom tento módny dom patrí k tým najnapodobovanejším), ktorý vyhral súdny spor so spoločnosťou Ebay. Takýchto prípadov bolo omnoho viac a kreativita falšovateľov niekedy až zamrazí.

Cena vs. kvalita

Mnohí z nás si isto povedia, že mať doma nejaký ten ,,fake,, neuškodí. Hlavne ak stojí zlomok ceny originálu. Opak môže byť však pravdou. Pri drahých kúskoch tvorí určite časť ceny aj značka, prestíž a tradícia, ale platíte za garanciu kvality spracovania a materiálu. Na tržnici isto nezoženiete kabát s gombíkmi zo šperkárskej dielne, ručne vypracované detaily prípadne kvalitný hodváb. Výrobky podliehajú prísnej kontrole. Značka ktorá investuje nemalé peniaze do marketingu nepotrebuje antireklamu v podobe reklamácie.

Mnohé značky tak začali siahať po bezpečnostných prvkoch. Napríklad už viac krát spomínaná značka Louis Vuitton má vlastný bezpečnostný kód podľa ktorého si môžete overiť pravosť výrobku. V tomto momente určite niektoré dámy, slečny utekali skontrolovať kódy na kabelkách, ktoré dostali od priateľa. :)

Made in China

Existuje mnoho krajín v ktorých sa vyrabajú napodobeniny, ale pri slove ,,fake,, väčšinu napadne Čína. Pre Čínu tento priemysel znamená 8%-ný nárast domácej produkcie.
Z kopírovania sa stal v Číne úspešný biznis. Je tu lacná pracovná sila, dostupnosť materiálov a mierne zákony.

,,Fake,, markety

Nedávno v Číne objavili niekoľko falošných Apple predajní. Dokonca aj zamestnanci si mysleli že pracujú pre normálny značkový obchod. Medzi ďalšie ,,fake,, markety patrí aj Ikea, McDonald a dokonca aj Disneyland. Skopírujú logo, farby, obchodnú stratégiu, slogany, pútače. Jedným slovom všetko. Najzaujímavejším je fakt že  sa všetko sa  zdá úplne normálne. Žiadne schovávanie pred políciou. Jednoducho prídete do dobre známeho obchodu a kúpite si ,,fake,,. Pre Čínu je jednoduchšie veci kopírovať ako ich tvoriť. Vzhľadom na kultúrnu odlišnosť medzi Európou a Áziou by ich výrobky nemali v Európe zrejme veľké predajné čísla.

Medzi top najnapodobovanejšie značky sveta patria Burberry, Gucci, Louis Vuitton, Yves Saint Laurent, Chanel alebo Prada.

Zopár rád ako rozpoznať ,,fake,,

Keď už sme tu toľko spomínali značku Louis Vuiton, tak za ,,fake,, môžete považovať všetky kabelky, ktoré je dostať na tržnici po 10 €. LV nevyrába iba kabelky, ale práve oni sú najčastejším falzifikátom.

  • ich kovové časti sú pevné a ťažké. Rúčky a lemy sú zo svetlej kože, s hranou nafarbenou na červeno. Koža časom zoxiduje a stmavne,
  • keď si pozriete stránku predajcu, zistíte že niektoré modely nikdy neexistovali,
  • iniciály LV nikdy nie sú prešité, nenachádzajú sa ani na prehnutom mieste. Sú vždy precízne rozmiestnené,
  • materiál nie je koža (okrem pár výnimiek Epi Leather, Nomade Leather …),
  • z teľacej kože sú len rúčky a lemovania, ktoré časom oxidujú.

FAKE fake LV

Medzi známe a kopírované značky u nás patrí aj Burberry

  • samotné logo býva často nepodarené,
  • štítok býva k odevu pripnutý tak, že sa dá odstrániť iba nožnicami,
  • burberry štítok na odeve ma z prednej strany ,,Burberry London,, a zo zadnej ,,Made in Italy,,
  • originálny vzor burberry nova check, je symetrický na kabelkách a menšom tovare. Káro vytvárajú tri hrubšie modré prúžky, ktoré sa navzájom pretínajú. Tenké červené prúžky sa pretínajú presne uprostred modrých štvorcov.

burberryfake burberryburberry 2

Hodinky

Určite sa vám stalo, že vám niekto pred obchodným centrom na parkovisku ponúkal ,,pravé,, hodinky. Medzi tie lacnejšie patria napr. značky ako Geneva, Tissot, ale aj Cartier alebo Breitling. Vo všeobecnosti sa delia na niekoľko kategórií. Tie najlepšie rozozná iba hodinár podľa strojčeka.

  • hodinky majú svoju váhu, pretože sú vyrobené z kvalitných materiálov (pozor na špekulantov, ktorí ponúkajú hodinky v obale ktorý je ťažký – navodzuje dojem vyššej váhy),
  • sklíčko je zafírové, ak ho potriete troškou vody nerozmaže sa,
  • všímajte si detaily, ručičky hodiniek, nápisy či preklepy.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>